سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوله دست دوم و نکاتی که درباره آن باید بدانید

سوله دست دوم از جمله پرفروش ترین و پرکاربردترین نوع این محصول می باشد. می توان گفت سوله دست دوم اصفهان از جمله پرفروش ترین سوله کارکردی به شمار می آید. در کنار تمامی مزیت ها و ویژگی های مثبتی که با استفاده از سوله های دست دوم می توان از آن ها بهره مند شد؛ معایبی نیز دارا می باشد که در این بخش می خواهیم به برخی از معایب سوله های دست دوم اشاره کنیم:

  • سوله دست دوم در مقایسه با سوله نو و بدون کارکرد با مشکلاتی نظیر اندازه و طرح خواسته شد روبه رو می باشد. در سوله های نو با توجه به سفارشات مشتری سوله سازان با استفاده از متریال های درخواست شده با رعایت ضوابط و قوانین مقاوم ترین سوله را طراحی و تولید می کنند.
  • سوله نو در مقایسه با سوله های دست دوم در زمان برگشت، هزینه بهتری را دربر خواهد گرفت. مثلا پس از خرید و مصرف این محصول و پس از گذشت مدتی می توانید با افت قیمت 15 درصدی از قیمت خرید، آن را به فروش بگذارید. هم چنین می توانید در هر زمان پس از مصرف آن طرح آن را تغییر داده و سازه را به نقطه گیری انتقال دهید.
  • قیمت این محصول به صورت متری محاسبه می شود.
  • فروشنده سوله های دست دوم هیچ گونه مسئولیتی در قبال نصب سوله و مسائل فنی آن نخواهد داشت.
  • قبل از خرید سوله دست دوم توصیه می کنیم محل نصب قبلی این قطعه و دفترچه محاسبات آن را مورد بررسی قرار دهید.

 

نکات مهم برای طراحی سوله دست دوم

  1. استفاده از ستون بتنی برای جلوگیری از پوسیدگی ستون
  2. نوع پی منفرد برای فونداسیون سوله ها و وصل شدن آن ها توسط شناژ
  3. استفاده از ورق کرکره ای گالوانیزه با آستری از پشم شیشه برای پوشش سقف
  4. اتصالات صفحه ستون به صورت مفصلی

سوله دست دوم

خرید سوله دست دوم 

  • طول، عرض و ارتفاع سوله برای مکان اجرای سوله: ابعاد سوله باید با مشخصات درخواستی خریدار مطابقت داشته باشد درغیراینصورت نصب سوله در مکان موردنظر امکان پذیر نیست و مشکلات زیادی به وجود می آید. در اینصورت به دلیل هزینه های مکرر، سوله دست دوم از سوله نو هم گران تر می شود.
  • سالی که سوله ساخته شده است
  • وزن سوله: کسانی که سوله دست دوم میخرند، گاهی دنبال سازه های کیلویی هستند و به دلیل وزن سنگین سوله دست دوم موجود، هزینه از سوله نو گران تر می شود. زیرا سوله نو طبق استانداردهای مختلف و با نهایت سبک سازی با کمترین قیمت سوله ساخته می شود. بنابراین باید سعی کرد سوله دست دوم در مقایسه با سوله نو چند درصد ارزانتر شود.
  • چگونگی فرم ساخت سوله
  • کیفیت مواد برای ساخت سوله: برای بررسی کیفیت سوله دست دوم باید میزان اصطکاک سوله یا پوسیدگی قطعات را بررسی کرد زیرا مدت زمان یا عمر استفاده از سوله را کاهش می دهد.
  • دقت اتصالات و سوراخ کاری فلنچ: هنگام خرید سوله دست دوم باید به پیچ و مهره های سوله توجه کرد زیرا پیچ و مهره های سوله دست دوم ممکن است زنگ خورده باشد و قابل استفاده نیست زیرا استحکام کمتری دارد و مقرون به صرفه نیست بنابراین باید از پیچ و مهره های نو استفاده کرد.
  • محل اجرای سوله: برای خرید سوله دست دوم، باید محل اجرای سوله را از لحاظ میزان بارش برف و باران و زلزله بررسی کرد زیرا ممکن است در آینده خسارت های جبران ناپذیری وارد کند. همچنین در مناطق گرم و مرطوب نمیتوان از رنگ های معمولی یا بازسازی شده استفاده کرد زیرا در این مناطق رنگ بسیار اکسیده شده و ظاهر بسیار بدی پیدا می کند.
  • زاویه برش های سوله

افرادی که می خواهند سوله خریداری کنند، باید ابتدا با یک مشاوره با تجربه در این زمینه مشورت کنند زیرا برخی از افراد با استفاده از دفترچه محاسبات تقلبی و رنگ کاری های پوششی سوله دست دوم را به جای سوله نو می فروشند. درنتیجه خسارت و هزینه های زیادی ممکن است به خریدار سوله وارد شود. البته توجه داشته باشید که گاهی اوقات برای کاهش هزینه ها سوله دست دوم گزینه خوبی برای صاحبان صنعت و مجموعه ها می باشد. برای خرید سوله دست دوم باید شرایط زیر وجود داشته باشد:

  • سوله برای استفاده کم و مدت زمان کوتاه نیاز باشد
  • کیفیت بالا برای سوله اهمیت چندانی نداشته باشد
  • شرایط آب و هوایی مطابق با نوع سوله و ساخت آن باشد
  • نیازی به پرداخت هزینه‌های بالا نباشد
  • بتوان کاربری سوله را در صورت نیاز تغییر داد

برای خرید و فروش سوله دست دوم باید مواردی را مورد توجه قرار دهید. فروشنده سوله دست دوم باید معتبر و مجاز باشد در غیر اینصورت کیفیت سوله دست دوم پایین بوده و خریدار برای تعمیر قطعات باید هزینه زیادی صرف کند. برای فروش سوله دست دوم ، فروشنده باید قطعات را از انبار خارج کند؛ در صورتی که قطعات نیاز به تعمیر داشته باشند، آنها را تعمیر کرده و سوله دست دوم را به فروش برساند. قیمت سوله بر اساس وزن آن مشخص می شود. در واقع وزن سوله از پارامترهای مهم و تاثیرگذار در قیمت آن است بنابراین اگر وزن سوله دست دوم زیاد باشد، بالطبع قیمت آن بیشتر می شود در این صورت مزیت مهم سوله دست دوم که قیمت مناسب آن است، از دست می رود.

سوله های سبک و با کیفیت بهترین انتخاب در خرید سوله دست دوم هستند. سوله های قدیمی تر دیگر کارایی لازم را ندارند و قابل استفاده نیستند اما برخی از فروشندگان غیرمعتبر این نوع سوله ها را با قیمت ارزان به خریدار می فروشند. سوله های دست دوم که در سال های اخیر ساخته شده اند مانند سوله نو کیفیت بالایی داشته و همچنین قیمت مناسبی دارد.